Азартники закликають Мінцифру не ліквідовувати КРАІЛ та нарешті звернути увагу на податковий законопроєкт 2713-д

Інтерв‘ю міністра цифрової трансформації Михайла Федорова виданню Forbes.ua наробило багато шуму. Посадовець зізнався, що у планах його відомства, як профільного по азарту, є повна трансформація КРАІЛ у цифрову опцію. Він натякнув, що держрегуляція тут є корупційною, вочевидь, пригадавши історію з колишнім членом Комісії Євгеном Гетьманом, який нині є фігурантом справи про хабар у $90 тис.
Федоров заявив, що планує ліквідувати КРАІЛ. Цитата:

«Наш аналіз і реінжиніринг галузі показав, що КРАІЛ не потрібна. У законопроєкті ми рекомендуємо її ліквідувати. Хочемо зробити автоматичну видачу ліцензій за вичерпними критеріями.
Ми запропонували певне рішення, яке дозволить повністю прибрати корупцію, зробити сферу прозорою і, що дуже важливо, залучити світові компанії в Україну. Не щоб українці більше грали, що є досить негативним явищем. Мета – щоб іноземні компанії інкорпорувалися в Україні і платили податки», – зауважив міністр.
Його слова викликали бурхливу реакцію серед азартників. Зокрема, Ukrainian Gambling Council вирішили публічно закликати не ліквідувати КРАІЛ.
Голова відомства Антон Кучухідзе зі сторінки організації у соцмережах розкритикував такий формат реформи, підтримав КРАІЛ і зауважив, що переведення процесу видачі ліцензій у повністю онлайн-формат не вирішить усіх проблем. Відомство, на його думку, довело свою ефективність, а отже, позбуватися його – це не зовсім та реакція, на яку очікує громадськість від влади.

Публікуємо текст звернення повністю:
Заява голови Ukrainian Gambling Council Антона Кучухідзе щодо недоречності реформування державного управління у сфері азартних ігор
Як голова найбільшої профільної Асоціації азартних ігор, постійно бачу в засобах масової інформації заклики щодо реформування сфери азартних ігор і навіть ідей щодо ліквідації державного регулятора, який здійснює організацію роботи цієї індустрії.
По-перше, хочу зазначити, що з точки зору організації бізнесу, коли з’являється нова індустрія, то протягом трьох-п’яти років не рекомендується робити принципові зміни або трансформації для розвитку бізнес-моделі. Бізнес-модель дуже сильно залежить від того, яка в тебе комунікація з державним регулятором і як організоване державне управління. Тому з інвестиційної точки зору однозначно ці трансформації не на часі.
По-друге, якщо ми говоримо про західних інвесторів, то вони дуже погано сприймають саме підкилимні бюрократичні ігри, які починаються навколо якоїсь індустрії і тому ініціювання таких змін в державному регулюванні азартних ігор призведе до падіння довіри до української юрисдикції. Тим паче, не потрібно забувати, що з точки зору прозорості, у розвинутих західних державах створені окремі профільні, по типу КРАІЛ, державні регулятори саме для сфери азартних ігор. По-третє, треба розуміти, що переведення видачі ліцензій в онлайн-режим не вирішить багатьох проблем, які постають перед державою, а саме профілактика питань лудоманії, боротьба з нелегалами тощо.
Тим більше, я переконаний в тому, що ідея переведення на повну комп’ютеризацію видачі ліцензій буде направлена і відкриє двері для компаній російського агресора, які зможуть зайти на український ринок і фактично вкрасти персональні дані та гроші наших громадян. Комп’ютеризація не вирішить питання нагляду та контролю сфери азартних ігор. Так само не вирішить і питання щодо соціальної відповідальності реклами азартних ігор і багато інших речей.
Як голова Асоціації я переконаний в тому, що Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей заслуговує на велику повагу. Державний орган щорічно заробляє в десять разів більше, ніж держава витрачає на його діяльність. Велика пошана голові Комісії, який власним прикладом показав, що не словом, а ділом готовий боронити і захищати суверенітет і територіальну цілісність нашої держави.
Користуючись нагодою, хочу все ж таки підказати всім зацікавленим державним органам і політикам, які саме трансформації нам потрібні:
1. Прийняти ДСОМ.
2. Прийняти законопроєкт 2713-д.
Будь-який початок розмов щодо зміни ринку на нових умовах, відстрочення актуальних податкових питань лише ускладнить життя легального бізнесу, в той час як нелегальний буде рости. В свою чергу хочу ще раз зазначити, що UGC готова до широкого діалогу з приводу необхідних державних рішень для розвитку сфери азартних ігор. Ми завжди відкриті для всіх державних органів, готові надавати свою аналітику і готові сприяти розвитку нашої індустрії. Я особисто переконаний, що лише спільними зусиллями ми зможемо показати ефективний результат на користь держави.