ТВОЇ НОВИНИ ПРО АЗАРТ

Найближче майбутнє соцмереж або чому всі будуть як TikTok?

Інтерв'юНайближче майбутнє соцмереж або чому всі будуть як TikTok?

Соцмережа, де основний формат спілкування – короткі відеоповідомлення стає зачинателем глобального тренду, який нині копіюють усі інші великі мережі, стверджує Bloomberg. Однак, навіть копіювати Китай – не просто.

Галузевий аналітик Метт Наварра каже, що Facebook, YouTube, Twitter і Instagram зіткнуться з проблемами при копіюванні формату короткого відео, запровадженого китайським сайтом соціальних мереж.

Історія із угодою Ілона Маска з Twitter Inc. затьмарила майже все, що відбувалося в бізнесі соціальних медіа за останні два місяці, включаючи ознаки того, що найбільші гравці галузі намагаються наслідувати все більш потужного конкурента: TikTok.

Власник компанії Byte Dance Ltd. у Пекіні у TikTok зібрав понад 1 мільярд активних користувачів завдяки захоплюючому потоку коротких відео, підготовлених за допомогою алгоритмів ШІ, створивши те, що Марк Цукерберг назвав «безпрецедентним» конкурентом. Незважаючи на регуляторні проблеми як у США, так і в Китаї, споживачі використовують TikTok, і діти проводять у додатку в середньому 80 хвилин на день. Не дивно, що гіганти платформи намагаються скопіювати її. Консультант із соціальних медіа та галузевий аналітик Метт Навара пояснив журналістці видання Пармі Олсон, як це може спрацювати.

Пармі Олсон: Якими способами ви бачили, як компанії соціальних медіа проникають у простір коротких відео TikTok?

Метт Наварра: Ми бачили, як компанія Meta Platforms Inc., що належить Facebook, відчайдушно намагається наздогнати Reels. Ви не можете нікуди піти в Instagram або Facebook, не наткнувшись на Reels. Це вбивають у ваше горло. Також є Spotlight на Snapchat, YouTube Shorts та різні версії вертикальної стрічки, які з’являються в різних програмах. Навіть Twitter. Моя версія програми Twitter тепер показує мені нову стрічку для області Discovery, де вона виглядає як стрічка твітів лише для відео в TikTok.

Ви також бачите, що TikTok рухається в інший бік: три хвилини, потім п’ять хвилин, а потім 10 хвилин. Нарешті, Instagram – це дійсно роздутий додаток, але він повільно стає вертикальною стрічкою відео та статичних дописів. Таким чином, існує Tiktok-іфікація соціальних мереж і додатків загалом.

Пармі: Ці платформи сходяться посередині, до п’ятихвилинних чи 10-хвилинних відео?

Метт: Я не знаю, чи є остаточна відповідь на те, що є найкращим для відеоконтенту. Ми обов’язково побачимо, що TikTok продовжує збільшувати тривалість відео. Їх еквівалентний додаток в Азії має 15 хвилин або більше в деяких версіях. Але також з практичної точки зору монетизація короткого відео є складною проблемою (наприклад, ви не можете відтворювати рекламу перед кожним коротким відео). Але багато творців на YouTube виявляють, що Shorts — це чудовий формат, щоб залучити людей до своїх каналів за допомогою більш довгого вмісту, що є великою перевагою перед TikTok.

Пармі: Чому короткі відео стали такими переконливими саме зараз?

Метт: Ми всі змагаємося за увагу людей, і довге відео займає більше часу. Короткі версії дають людям можливість швидше перекусити вмістом, робити більше речей, бачити більше речей і дивитися більше речей. Створення довших фрагментів відеоконтенту також вимагає більше часу, зусиль і навичок і вимагає більш серйозного редагування. Для цього може знадобитися використання настільного комп’ютера та певних програм. Тоді як за допомогою короткого відео це може зробити майже кожен.

Пармі: Який додаток найпростіший для редагування коротких відео? Це TikTok?

Метт: TikTok безсумнівно є лідером пакету з точки зору простоти створення, охоплення, яке ви можете отримати, і загальної привабливості. Мета, що належить Facebook, більше не є новатором і намагається зрозуміти дух часу. Їм, здається, легше помітити, що сталося, а потім швидко перейти до цього, використовуючи свою інженерну майстерність і гроші, щоб викачати власну версію цього, і ця формула спрацювала досить добре.

Пармі: Марк Цукерберг нещодавно говорив про переміщення стрічки новин Facebook до рекомендацій на основі штучного інтелекту, а не про те, що рекомендують друзі та родина. Як це пов’язано з TikTok?

Метт: Канал Facebook протягом багатьох років був переважно заснований на взаємодії. У вашій стрічці домінують ваші друзі, родина та люди, за якими ви підписалися. Стрічка TikTok керується самим вмістом. Тож те, чи ви підтверджені, чи маєте мільйон підписників, не є таким важливим сигналом для алгоритму TikTok. Це набагато більше про те, як люди взаємодіють із контентом, що вони дивляться, що їм подобається. Ось чому ми бачили таких божевільних, невідомих, вірусних суперзірок на TikTok, яких ви ще не бачили в такому ступені на конкуруючих платформах.

У оголошенні про прибутки Мети кілька тижнів тому Марк Цукерберг висунув ідею, що ви почнете бачити більше вмісту у своїй стрічці Facebook від людей, за якими ви, можливо, не стежите. Facebook введе новий вміст у вашу стрічку на основі того, що, на їхню думку, вам може сподобатися. Набагато більше зосередьтеся на рекомендаціях від ШІ, а не на тому, чим поділилися ваші друзі.

Це дуже добре, оскільки це виводить людей за межі їх бульбашок фільтрів і відкриває речі, які вони інакше не знайшли б. Це також змінює те, як видавці новин, впливові особи та маркетологи в соціальних мережах повинні думати про платформу.

Пармі: Для Facebook здається досить важливим відійти від контенту, який надходить із ваших соціальних зв’язків, враховуючи, що він був заснований на ексклюзивних соціальних мережах Гарварду та інших коледжів. Чи спостерігаємо ми ширший зсув від соціальних бульбашок до бульбашок вмісту?

Метт: Є багато причин, чому вони рухаються в цьому напрямку. Значна частина — це складність їхніх інструментів штучного інтелекту. Тепер вони точніші, і є сенс використовувати таку технологію. Інша частина полягає в тому, що з усіх боків постійно виникають занепокоєння, що ми можемо бути занадто закритими у тому, як ми переглядаємо контент в Інтернеті та взаємодіємо з людьми. Що ми не відкриті до альтернативних точок зору. Це не означає, що у людей раптом виникне це відкрите, тепле, нечітке відчуття розуміння того, як різні люди живуть і взаємодіють зрілим способом в Інтернеті. Ми знаємо, що цього не буває.

Пармі: Досі цього взагалі не було.

Метт: Це одна з тих проблем, яку соціальні медіа ніколи не вирішить. Ось чому я не думаю, що Ілон Маск повністю розуміє, як буде керувати проблемами з модерацією контенту для такої платформи, як Twitter.

Пармі: Це проблема людської природи, настільки ж, наскільки це проблема технології чи політики. Дезінформація є великою проблемою для WhatsApp, наприклад, коли люди вручну надсилають погану інформацію іншим. Чи стане модерація контенту набагато складнішою для компаній із соціальних мереж, оскільки вони показують більше відео? У порівнянні з текстом, комп’ютерам набагато важче відшукати відео на предмет ворожих мов і теорій змови.

Мет: текст набагато простіше модерувати. У відео також є тон і контекст. Існує так багато тонкощів і нюансів, які людський мозок може зрозуміти, але комп’ютери та сучасні системи штучного інтелекту не можуть.

Пармі: Ви бачили, як Твіттер переходить до короткого відео під керівництвом Ілона Маска? Здається, він не так багато відкривав TikTok.

Метт: Я можу просто сказати, що, спробувавши цю стрічку в [новому стилі відео] у Twitter, вона не дуже схожа на Twitter, і вона чітко призначена для показу твітів із відео. Це, ймовірно, не запрацює. Зараз для мене не підходить виконання. Я думаю, що Ілон Маск витратить більше часу та зусиль на розробку [сервіс підписки] Twitter Blue, а також на свободу слова та модерування вмісту на платформі.

Пармі: Як ви думаєте, Facebook може досягти успіху з Reels, його альтернативою TikTok?

Метт: Я думаю, що буде. Він є у всіх їхніх основних програмах, і вони знайдуть найкращі способи монетизації. Він завжди буде боротися за те, щоб бути послідовником TikTok, а не першим рухом, і токсичність бренду завжди буде нависати над платформою. Але з точки зору творців і рекламодавців, я думаю, що масштаби та розміри платформи забезпечать її до тих пір, поки вони не почнуть робити значні вторгнення в цей простір метавсесвіту.