ТВОЇ НОВИНИ ПРО АЗАРТ

«Пташка» не цвірінькне – у Twitter обіцяють протидіяти російським фейкам

Аналітика«Пташка» не цвірінькне - у Twitter обіцяють протидіяти російським фейкам

Twitter виходить на стежку війни із російськими фейками. Відтепер повідомлення, які містимуть завідома неправдиву інформацію будуть маркувати спеціальними позначками.

Починаючи з четверга 19 травня, платформа більше не буде автоматично рекомендувати чи підкреслювати дописи, які містять оманливі твердження про російське вторгнення в Україну, включаючи матеріали, які невірно характеризують умови в зонах конфлікту або містять неправдиві звинувачення у військових злочинах чи звірствах проти мирного населення.

Згідно зі своєю новою «політикою кризової дезінформації», Twitter також додасть попереджувальні ярлики до спростованих заяв про поточні гуманітарні кризи, заявила компанія з Сан-Франциско. Користувачі не зможуть ставити лайк, пересилати чи відповідати на повідомлення, які порушують нові правила, пише Fortune.

Щоправда, у компанії говорять, що маркуватимуть так само й українські повідомлення, якщо вважатимуть їх неправдивими.

Ці зміни роблять Twitter останньою соціальною платформою для боротьби з дезінформацією, пропагандою та чутками, які поширилися після вторгнення рф в Україну в лютому. Ця дезінформація варіюється від чуток, які поширюють користувачі з благими намірами, до кремлівської пропаганди, посиленої російськими дипломатами, або фейкових акаунтів і мереж, пов’язаних з російською розвідкою.

«Ми бачили, що обидві сторони обмінюються інформацією, яка може ввести в оману та/або бути оманливою», – сказав Йоель Рот, керівник відділу безпеки та доброчесності Twitter, який детально розповів про нову політику для журналістів. «Наша політика не проводить різниці між різними комбатантами. Натомість ми зосереджуємось на дезінформації, яка може бути небезпечною, незалежно від того, звідки вона надходить».

Нова політика доповнить існуючі правила Twitter, які забороняють цифрові засоби масової інформації, неправдиві твердження про вибори та голосування, а також дезінформацію про здоров’я, включаючи спростовані твердження про COVID-19 та вакцини.

Але це також може суперечити поглядам мільярдера Tesla Ілона Маска, який хоче купити за 44 мільярди доларів Twitter з метою зробити його притулком «свободи слова». Маск не акцентував, що саме мав на меті, хоча він сказав, що Twitter повинен видаляти лише пости, які порушують закон, що стане запобіжником для поширення дезінформації, особистих атак і переслідувань. Він також розкритикував алгоритми, які використовуються Twitter та іншими соціальними платформами, щоб рекомендувати окремі публікації особам.

В свою чергу, у Twitter опонують: політика була розроблена широко, щоб запобігти дезінформації під час різних конфліктів, стихійних лих, гуманітарних криз або «будь-якій ситуації, коли існує широка загроза здоров’ю та безпеці», — сказав Рот.

Twitter заявив, що буде покладатися на різноманітні надійні джерела, щоб визначити, коли публікація вводить в оману. Серед цих джерел будуть гуманітарні групи, спостерігачі за конфліктом та журналісти. Щоправда, у Facebook цей механізм себе скомпрометував, оскільки росіяни давно створили ресурси так званих «надійних факт-чекерів», які просувають наративи, вигідні ворожій країні та маркують фейками будь-яку новину, яка підпадає під їхній приціл.

Високопоставлений український чиновник з кібербезпеки Віктор Жора привітав нову політику перевірки Twitter і сказав, що світова спільнота має «знайти належні підходи для запобігання поширенню дезінформації в соціальних мережах».

Хоча результати були неоднозначними, зусилля Twitter протидіяти дезінформації про війну в Україні перевищують зусилля інших платформ, які обрали вільніший підхід, як-от Telegram, який популярний у Східній Європі.

Відповідаючи на запитання про платформу Telegram, де поширена дезінформація російського уряду, але українські лідери також охоплюють широку аудиторію, Жора відповів, що це питання «непросте, але дуже важливе». Це тому, що дезінформація, яка поширюється без обмежень у Telegram, «певною мірою призвела до цієї війни».

З початку російського вторгнення в лютому такі платформи соціальних мереж, як Twitter і Meta, власник Facebook і Instagram, намагалися подолати зростання дезінформації, пов’язаної з війною, позначаючи повідомлення від контрольованих російськими державними ЗМІ та дипломатів. Вони також зменшили акцент на деяких матеріалах, тому він більше не з’являється в пошукових запитах чи автоматичних рекомендаціях.

Емерсон Брукінг, старший науковий співробітник Лабораторії цифрових криміналістичних досліджень Атлантичної ради та експерт із соціальних медіа та дезінформації, сказав, що війна в Україні показує, як легко дезінформація може поширюватися в Інтернеті під час конфлікту, а також необхідність відповідних платформ.

«Це конфлікт, який розгорнувся в Інтернеті, і який спричинив надзвичайно швидкі зміни в технологічній політиці», – сказав він.