ТВОЇ НОВИНИ ПРО АЗАРТ

Діти грають в покер онлайн у VR і це легально – на Заході занепокоєні тенденціями метавсесвітів

ГоловнеДіти грають в покер онлайн у VR і це легально - на...

Зростає занепокоєння, що нові покоління захоплюючих ігор навчають дітей грати в Інтернеті, підвищуючи ризик гральної залежності, пише колумніст видання Bloomberg Томас Сіл.

Під час раунду покеру в казино віртуальної реальності на початку цього місяця одного гравця за столом лаяли відвертими виразами сексуального характеру.

Гравець, одягнений у фіолетовий топ і з білим волоссям в стилі аніме, імовірно, був дитиною, виходячи з його голосу та реакції на зловживання. Під час гри в техаський холдем репортер Bloomberg News побачив, як користувачі курять віртуальні сигари та роздають цифрову зброю, а підозрювана дитина грається з іграшковим віслюком біля своїх фішок. В іншій грі в покер гравець сказав, що навчався в п’ятому класі, що, ймовірно, означало б, що йому було 10 або 11 років.

Віртуальне казино, створене Pokerstars VR, належить одній з найбільших букмекерських груп у світі дублінській Flutter Entertainment Plc. Запущене у 2018, воно налічує від 40 000 до 50 000 гравців щодня, і доступ до закладу здійснюється через гарнітури, включаючи продукти Oculus Rift і Quest від Meta Platforms Inc. або Vive від HTC.

«Існує підхід нульової толерантності до будь-якого гравця, який порушує наші умови обслуговування та стандарти спільноти, обходить наш віковий рейтинг, використовує токсичну лексику або поводиться неадекватно, все це може призвести до постійних банів», — коментує на свій захист представник Flutter. «Ми інвестуємо в покращення захисту гравців, включаючи розгортання інструментів на основі штучного інтелекту для підтримки наших модераторів, і тісно співпрацюємо з Meta та іншими технологічними партнерами, щоб постійно підвищувати стандарти».

Мета, власник Facebook і Instagram, є провідним у світі виробником гарнітур VR. Фотограф: Джастін Салліван/Getty Images

Мета, власник Facebook і Instagram, є провідним у світі виробником гарнітур віртуальної реальності з часткою ринку 80% за даними дослідницької компанії IDC. Вимога компанія- вік користувачів від 13 років. Pokerstars VR був 14-м найпопулярнішим «досвідом» у чарті Oculus Quest у середині травня. За даними інвестиційного банку Piper Sandler, понад чверть підлітків у США володіють пристроями VR.

Регулятори азартних ігор встановили суворі вікові обмеження на ставки на гроші: відвідування казино чи онлайн-ігор у Великобританії не менше 18 років. Гра у віртуальний покер, де немає роздач на гроші, розглядається більше як відеоігри і не є незаконними у Великобританії чи США, і жодна з великих компаній, що стоять за віртуальними казино, не порушила жодних законів. Зараз активісти та політики все більше зосереджуються на тому, як регулювати вхід до азартних ігор.

Якби ви взяли дитину в казино, це викликало б громадський резонанс, – обурюється Каролін Харріс, депутат від Великобританії і голова міжпартійної групи шкоди від азартних ігор. – А це нічим не відрізняється. Це дає дітям доступ до розуміння що таке – казино. Натомість бізнес повинен захищати дітей та вразливих людей, і уряд має взяти на себе відповідальність за це».

Pokerstars VR дає зрозуміти користувачам, ще до початку входу у своє віртуальне казино, що гравцям має бути 18 або більше, щоб грати. Тут працюють модератори, і гравці можуть повідомляти про тих, хто може бути неповнолітнім. У Flutter працюють п’ять модераторів на повний робочий день, але компанія планує наймати ще більше. Іншою грою для ставок, доступною через Meta’s Oculus, є Poker VR, де, згідно з умовами обслуговування, вітається будь-хто віком від 13 років. Жодна гра не дозволяє людям грати на реальні гроші, але Pokerstars VR стягує плату за додаткові віртуальні фішки та декоративні елементи, такі як зброю та іграшки. Огляди обох айтемів в магазині Oculus і ігровому сервісі Steam виявляють скарги користувачів на кімнати, заповнені гравцями віком до 18 років.

«Це неймовірно тривожно», — сказав Енді Берроуз, керівник політики безпеки дітей в Інтернеті Національного товариства запобігання жорстокому поводженню з дітьми Великобританії. «Шкода тут пов’язана з впливом вмісту, що не відповідний віку досвіду». Незважаючи на те, що гроші є віртуальними, «вони можуть соціалізувати у дітей звички до азартних ігор і ризикувати нормалізувати цю поведінку. Але також ми знаємо, що віртуальні валюти – це шлях для експлуатації, і ми знаємо, що зловмисники прагнуть запропонувати подарунки», – сказав він.

Розробник Poker VR Mega Particle з Каліфорнії не відповів на запит видання про коментар.

«Пристрої Quest призначені для дітей віком від 13 років і старше, а деякі можливості призначені лише для людей від 18 років», – сказав представник Meta. «Ми наполегливо рекомендуємо батькам, які вирішують дозволяти дітям віком від 13 років використовувати гарнітуру, щоб контролювати їх використання, обмежувати час, який вони витрачають на використання гарнітури, і забезпечувати, щоб вони робили перерви».

Що таке Метавсесвіт, хто в ньому і чому він настільки популярний

Гарнітури віртуальної реальності існували протягом десятиліть, але останнім часом вони стали популярнішими: клієнти витратили понад 1 мільярд доларів у магазині Meta Oculus Quest, і це стало реакцією на шум від так званого метавсесвіту, віртуального всесвіту, який поєднує різні аспекти цифрових технологій: ігри, віртуальна реальність та соціальні мережі. Минулого року материнська компанія Facebook витратила 10 мільярдів доларів на розробку продуктів metaverse, і за оцінками JPMorgan, коли-небудь ринок досягне 1 трильйона доларів на рік.

Магазин Meta’s Oculus Quest в Берлінгеймі, Каліфорнія. Фотограф: Девід Пол Морріс/Bloomberg

Хоча метавсесвіт насправді ще не існує, створюються різні цифрові центри, де компанії продають різноманітні можливості віртуальної реальності. Покерні кімнати, якими керує Decentral Games, стали одними з найжвавіших місць у світі Decentraland, де гості купують віртуальні предмети, які пізніше можна продати за криптовалюту.

В Інтернеті ніхто не знає, що ти дитина. Поки що

Традиційні гральні фірми прагнуть скористатися тенденцією. Конкурент Flutter – Entain Plc, який розташований на острові Мен із головним офісом у Лондоні, готується відкрити «лабораторію» у столиці Великої Британії в рамках програми вартістю 100 мільйонів фунтів стерлінгів (122 мільйони доларів США) для розробки швидших і захоплюючих ігор у віртуальній реальності. Оголошення підкреслило близькість закладу до місцевої штаб-квартири молодіжних платформ Snap Inc. і TikTok. Entain володіє 24 брендами ставок, включаючи Ladbrokes, і володіє половиною американського підрозділу BetMGM.

Entain буде працювати над використанням бездротового зв’язку 5G від Verizon Communications Inc, щоб забезпечити «більш захоплюючий» досвід, заявила компанія. Це також означає більше миттєвих взаємодій і можливість робити все більше ставок. Колишній генеральний директор Verizon Media Group, підрозділу згодом проданого Apollo Global Management, заявляв, що 5G означає «більше можливостей для ставок у грі».

Entain поки не керує іграми казино віртуальної реальності. Цього року компанія планує перетворити дві свої традиційні британські букмекерські центри в аркади віртуальної реальності, а також запустити «віртуальні спортивні клуби», де гравці, які носять гарнітури Oculus, зможуть робити ставки на матчі. Зараз вони пропонують скачки VR під назвою JockeyCam для шанувальників, які прийшли відстежувати події.

Демонстрація гарнітур віртуальної реальності Vive від HTC. Фотограф: SeongJoon Cho/Bloomberg

Entain сказав, що компанія покращує захист гравців, щоб «випереджати темпи інновацій», у тому числі з використанням технологій, які, за словами представника, можуть швидко ідентифікувати ризики, додавши, що «всі нові технології, звичайно, підлягатимуть таким же суворим перевіркам особистості та віку, що й вже є в усіх наших продуктах».

Раніше згаданий Енді Берроуз коментує, що з огляду на повноцінний досвід віртуальної реальності, компанії повинні приділяти пильнішу увагу безпеці.

«Захоплюючий і досвідчений характер цих послуг означає, що ризики для дітей підвищені порівняно з існуючими або попередніми формами технологій», — сказав він. «Відповідно, вимога до компаній надавати ефективні захисні заходи також має бути там. Але його явно не вистачає».

Зіткнувшись із зростанням активності у відповідь на проблеми з азартними іграми, британські та ірландські законодавці розробляють суворіші закони, щоб зменшити активність у своїх домашніх гральних компаніях, які зараз одні з найбільших у світі. У квітневій промові Ендрю Роудс, голова регуляторного органу Великої Британії, Комісії з азартних ігор, відрізав, що «потік нових продуктів, які ми зараз бачимо, що надходять на ринок, часто відбувається у нерегульованому форматі».

За словами Роудса, межі між цифровими продуктами та азартними іграми розмиваються, оскільки «прихильники, намагаючись швидко заробити», стирають усі кордони. Однак законодавство Великої Британії про азартні ігри не класифікує ігри, які не дозволяють клієнтам виграти приз, гроші чи речі грошової вартості, як азартні ігри, тому поточні продукти віртуальної реальності можуть не враховуватися.

Швидкість, з якою змінився світ азартних ігор, була особливо помітна в роздачі під час гри на Pokerstars, що спостерігав Bloomberg, коли молодого гравця звинуватили в тому, що він розбещений через гарнітуру Oculus, яка коштує близько 300 фунтів стерлінгів.

Ну то й що? Купив собі», – сказав гравець. «Я купив це за свої гроші». «Люди, коли я був у 5-му класі, не було навіть Інтернету», — була відповідь на всі закиди.