Стало ясно, хто провтикав шалену кількість багів у Cyberpunk 2077, що у підсумку коштувало розробникам $1 млрд збитків

Найбільший скандал цієї осені у iGaming спільноті.
Тестувальники гри Cyberpunk 2077 обманювали видавця – материнську польську компанію і одного з найбільшого у ЄС розробників ігор CD Projekt Red. Тож, причини невдалого старту продукту і шалена кількість багів поступово стають зрозумілими.
Як інформує playua.net, перед тим як випускати відеоігри, розробники завжди віддають свої продукти на тестування — це можуть бути як окремі відділи всередині студії, так і сторонні компанії, які вже мають постійний штат професійних тестувальників. Вони знаходять баґи та глітчі, і потім максимально детально звітують про них розробникам, які потім виправляють помилки в коді (не завжди).
Під час розробки Cyberpunk 2077, CD Projekt Red користувалася послугами румунської компанії по контролю якості, під назвою Quantic Lab, з якою у неї вже був досвід співпраці під час створення ігор The Witcher 3: Wild Hunt та Gwent.
З’ясувалося, що, в період тестування Cyberpunk 2077, у румунської компанії в команді з 30 ігрових тестерів всього лише 10 людей мали попередній досвід роботи у цій сфері. За цими цифрами вже можна зрозуміти, наскільки сильно “кинули” CDPR, адже з такою кількістю працівників було неможливо виявити значну частину багів.
PC Gamer поговорили з нинішніми та минулими співробітниками і дізналися, що крім жахливих умов праці всередині компанії, Quantic Lab також обманювала своїх роботодавців, надаючи неправдиву інформацію про досвід своїх співробітників. До того ж, дочірня компанія Embracer Group брала на себе забагато проєктів, через що не могла надати якісний фідбек розробникам, бо їй банально не вистачало персоналу.
Тестувальники мусили подавати щоденні звіти з певною кількістю ігрових багів, через що розробники з CD Projekt Red щодня отримували численні звіти про графічні помилки з низьким пріоритетом, коли як важливі баги, які перешкоджували проходженню головних квестів, прослизнули до фінального релізу.
Наразі CD Projekt Red завершили своє співробітництво з Quantic Lab та вже з початку 2021 року компанія тестує патчі для Cyberpunk 2077 і свої майбутні проекти всередині студії.
Реліз Cyberpunk 2077 відбувся 10 грудня 2020. У перші 12 годин гра налічувала понад 1 млн одночасних гравців у Steam. Версія для PlayStation 4 продалася у Японії за перший тиждень накладом 104687 фізичних копій, ставши другою найпродаванішою грою за такий термін.
Через численні скарги покупців консольних версій гри, за Cyberpunk 2077 магазини стали масово повертати кошти. CD Projekt Red приймала скарги до 21 грудня 2020. Електронні магазини Xbox Store, PlayStation Store, Steam, Amazon, Best Buy, Walmart, GameStop і GOG повідомили, що відшкодують продаж неякісної гри, незважаючи скільки часу в грі вже проведено. Таке становище стало унікальним, адже зазвичай гравцям дається кілька годин чи днів, після чого повернути кошти неможливо.
Sony взагалі зняла Cyberpunk 2077 з продажів у PlayStation Store 18 грудня, повернувши тільки 21 червня. При цьому грати рекомендувалося на PlayStation 4 Pro чи PlayStation 5. В Steam станом на 6 січня гру покинули вже понад 75 % гравців, які її придбали.
Згідно Bloomberg, збитки засновникам CD Projekt можуть сягнули $1 млрд при тому, що вартість 34 % акцій, якими володіють первинні 4 засновники (Адам Кіцінський, Марцін Івінський, Петро Нелубович та Міхал Кіцінський), складає 3 млрд.