ТВОЇ НОВИНИ ПРО АЗАРТ

Meta повідомляє про нові алгоритми реклами

АналітикаMeta повідомляє про нові алгоритми реклами

Facebook, який належить компанії Meta, почав надсилати вітчизняним рекламодавцям повідомлення про обмеження у розміщенні рекламного продукту в соцмережах. Зокрема, мова йде і про обмеження щодо поширення реклами азарту.

Ось який лист надійшов на поштову скриньку Дениса Кубряка, головного консультанта по співпраці з маркетінг платформами та соціальними медіа для гємблинг індустрії, співластник медіа «Европа Плюс».

Лист «щастя» від команди Facebook

«Доброго дня.

На жаль, Україна не входить до числа 36 дозволених країн. Повідомляємо вам, що станом на 3 серпня в нашій процедурі подання заявки та її масштабу внесено оновлення, яке вплине на цю заявку. Реклама азартних онлайн-ігор та азартних ігор може бути націлена лише на дозволені 36 країн, перелічених нижче:

Австралія, Австрія, Бельгія, Бразилія, Болгарія, Канада, Колумбія, Чехія, Данія, Естонія, Фінляндія, Франція, Німеччина, Греція, Індія, Ірландія, Італія, Японія, Кенія, Мексика, Нідерланди, Нігерія, Норвегія, Перу, Польща, Португалія, Румунія, Сербія, Словаччина, Південна Африка, Іспанія, Швеція, Швейцарія, Туреччина, Велика Британія, США.

Якщо ви прагнете націлитися на дозволену країну, подайте повторну заявку, використовуючи нову контактну форму https://www.facebook.com/policies_center/ads/restricted_content/gambling, доступну на сторінці політики азартних ігор в Інтернеті.

Існуючі заявки на цільові країни, яких немає в цьому списку, не розглядатимуться, а нові заявки прийматимуться лише для дозволених країн через нову контактну форму. Ми внесли цю зміну, щоб покращити процес перевірки для компаній з проханням розмістити рекламу. Ми залишаємо за собою право переглядати список. Щоб отримати додаткові запитання, перегляньте статті нашого Help-центру».

Денис Кубряк зауважує: медійники та ліцензіати нині є одними з найактивніших гравців рекламного ринку України, зокрема, і у соцмережах.

Ускладнення механізму подачі рекламних заявок у Facebook здатне суттєво вплинути на стан і без того ледь жевріючого вітчизняного рекламного онлайн-ринку. І не у кращий бік. Тож, як тепер представляти інформацію про ліцензійні компанії у найбільшій соцмережі на планеті – ще те питання, розмірковує фахівець.

Новели у рекламній політиці Facebook пов‘язують із оперативним директором британцем Ніком Клеггом, колишнім британським парламентарем та заступником прем‘єра Девіда Кемерона. Його жорсткіша політика вже викликає критику з боку користувачів, пише Vector. Найперше ж – у царині реагування на скарги. Тепер апелювати просто… безрезультатно.

Нік Клегг – перший ліворуч

Незалежну наглядову раду за модерацією контенту Facebook та Instagram запустили 2020-го. До Ради увійшли журналісти, правозахисники та незалежні експерти. Спочатку у Facebook наголошували, що в ній буде 40 людей, але представили лише 20. Наразі їх залишилося стільки ж. Серед членів:

  • – колишній головний редактор The Guardian Алан Расбріджер;
  • – лавреатка Нобелівської премії миру Тавакуль Карман;
  • – експрем’єр-міністерка Данії Хелле Торнінг-Шмітт.

Як це працюж? Якщо користувач прагне оскаржити бан – він може оформити заявку до Ради. «Далі починається «магія Meta». Насправді ні. Замість неї вас чекає бюрократична процедура з вибору кейсів», пише Vector. 

Як пояснюють на сайті Ради, вона отримує сотні оскаржень на тиждень. З них розглядають лише кілька на місяць. І це велика лотерея, якщо Рада обере саме ваш кейс, а потім ще потрібно добитися скасування помилкового рішення. Це може тривати до 3 місяців.

Далі рішення з поясненнями розмістять на сайті та направлять до Facebook та Instagram. Останні зобов’язані його виконати. Крім того, Рада може давати рекомендації щодо модерації. Facebook та Instagram зобов’язані публічно відповісти на них. Поки на сайті доступні 26 рішень Ради. Також повідомляється про понад 100 рекомендацій за 2021 рік.

На офіційному сайті сказано, що 16 із 22 рішень Ради виносяться проти Facebook та Instagram. З одного боку показник свідчить про незалежність цього органу, а з іншого — про нездатність впоратися з потоком скарг. 

Є й інша проблема, яку досить чітко вказали The New York Times у тексті 2021 року: «Багато хто, включно з деякими співробітниками компанії, піддали сумніву зусилля Facebook зі створення глобального арбітра з висловлювань. Зокрема стверджуючи, що йому не вистачає легітимності, оскільки Рада фінансується Facebook і складається з дібраних вручну представників».

У тому ж матеріалі повідомляється, що саме Клегг добирав членів Ради. Також він заявив, що без правил, встановлених урядами, у Facebook залишається мало гарних варіантів, крім створення подібної установи.


Українське питання

Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров пише, що Meta виділила для України окрему команду, щоб швидко реагувати на запити користувачів. За останні місяці вона допомогла розблокувати десятки сторінок публічних людей. 

Ніку Клеггу відправили листа з проханням підвищити якість модерування в Україні. Але чи спрацює це?