ТВОЇ НОВИНИ ПРО АЗАРТ

Компанія зі Львова розробляє мобільні ігри для США та Великої Британії. Їх завантажили вже 10 млн разів 

АналітикаКомпанія зі Львова розробляє мобільні ігри для США та Великої Британії. Їх...

Яким чином маленька студія може досягти 10 млн завантажень в App Store і Google Play? Чому мобільні ігри зараз конкурують з Netflix? Ярослав Чарковський, СЕО львівської компанії CharStudio розповідає про успіхи та особливості ринку.

В компанії працює 25 людей. В портфелі до 10 активних ігор, загальна сума завантажень в маркетах — трохи більше 10 млн. В основному ігри популярні в США, Великій Британії, Німеччині, Франції, пише ain.ua. 

Ігри засновник почав писати в універі. Перше замовлення у 2010-му. Через деякий час Чарковський поїхав стажуватися від AIESEC в Норвегію. За 2,5 роки повернувся до Україні і став міркувати як бути з ринком і бізнесом. 

Спочатку йшло важко, але напрацювали портфоліо. Продавали ліцензію на гру десь від $500 до $800. Процес був нестабільний, тому разом з братом Ігорем почали думати в напрямку власного бізнесу. 

В той час набирали популярність ігри Match 3, і один із покупців з Бельгії запропонував вийти на App Store. Це вдалося, старт почав приносити стабільний заробіток (кілька сотень доларів щомісяця). З цього моменту у компанії серйозно концентруються на розробці мобільних ігор.

Christmas Sweeper — майже випадковий успіх

Серед усіх проєктів у Ігоря з’явилася різдвяна гра Christmas Sweeper, яка почала швидко набирати обертів в США.

«Вперше у нас з’явилася гра, яку завантажили десятки тисяч разів, що я вважаю майже випадковим успіхом. Побачивши результат сезонної гри, брат почав розробляти Christmas Sweeper 2, який зайшов ще краще. Ця гра досі в сторах, приносить прибуток, є база лояльних гравців, понад 1.3 млн завантажень», – каже Ярослав Чарковський.

Після успіху 2-го свіперу львів’яни почали будувати справжню геймдев-компанію — так з’явилася CharStudio. Перший проект за який узялися — Christmas Sweeper 3. Вони зрозуміли, що знайшли свою нішу, і святкову гру потрібно масштабувати.

Зробили. В 2014-му Christmas Sweeper 3 по щомісячним заробіткам вивів нас на рівень вже офісу та власного штату. Компанія стає повноцінним бізнесом.

Загалом на сьогодні у компанії 10 ігор. 90% прибутку дає Sweeper. 

Скільки живе мобільна гра?

В середньому вона живе десь 3-5 років. Є такі, що і менше живуть (це, переважно, гіперказуальні ігри), а є такі, що приносять прибутки і 10 років поспіль. 

«Гра живе, коли постійно в неї щось інтегруєш — новий функціонал, нові механіки, локації, рівні. Це ось історія саме про Sweeper 3, якому вже більше 8 років. Ми кожен день  працюємо над грою, не лишаємо гравців, комунікуємо з ними, додаємо різні фічі, нові події, змагання. Це оживляє ігровий процес», – каже Чарковський.

Мобільні ігри конкурують з Netflix

З часом розробники почали додавати мета-ігри — ти граєш, наприклад, в Match 3, заробляєш зірочки/кристали і витрачаєш їх на розбудовування чого-небудь. Потім туди додавали сюжет. Гравець розбудовує досягнення задля певної мети, переживає разом із героями історію. 

Нині ж сюжет має бути максимально кінематографічним. Мало того, у ньому повинна бути драма. Ігри, навіть казуальні, починають конкурувати із компаніями по типу Netflix, що також слідкують за Retention rate (утримання).

Такий підхід, звичайно, сильно здорожчує розробку. Хороший сюжет коштує грошей, які потрібно заплатити сценаристу; крім того, потрібно все це якісно реалізувати в механіці, що також не просто.

У цю гонитву ідей також долучаються і львів‘яни, які поки нині тримаються за нішевість.