ТВОЇ НОВИНИ ПРО АЗАРТ

Ксенія Тюрікова, PR Favbet: “Ми ніколи не працюватимемо там, де наші податки підуть на армію, яка бере участь в агресії проти України”

Інтерв'юКсенія Тюрікова, PR Favbet: "Ми ніколи не працюватимемо там, де наші податки...

За 2,5 місяці з початку війни в Україні з сусідніх північних країн пішли сотні іноземних компаній, які не бажають працювати на територіях країн-агресорів та фактично фінансово підтримувати бойові дії. На початку березня так вчинила і вітчизняна азарт-тех компанія Favbet – один з провідних у Європі брендів, що спеціалізується на ставках та азартних іграх. Український ліцензіат вирішив завершити свою діяльність у Білорусі. Favbet була створена в Україні та продовжує свою діяльність тут навіть під час війни. Представники компанії поспілкувалися з білоруським виданням Tribuna.com Украина про вихід з білоруського ринку та можливості повернення, закриття білоруського відділення українського порталу SportArena та патріотизм.

Видання взяло інтерв’ю у керівниці PR-відділу компанії Ксенії Тюрікової про те, чому компанія пішла з білоруського ринку та чи повернеться туди.

– Міжнародна група Favbet була створена у 1999 в Україні. З роками було набуто досвіду роботи, розуміння вектора розвитку бренду, його сили в різних локаціях та того, наскільки аудиторія цих локацій зацікавлена ​​у продуктах, які ми постачаємо. Логічним етапом розвитку був вихід на ринки пострадянських країн. У 2012 для оперування було обрано Білорусь. У цій країні бренд був представлений офлайн та онлайн: ми говоримо про власну мережу букмекерських залів, партнерських кас, у тому числі в казино, рекламних та маркетингових продуктах.

У грудні 2021 ми вирішили закрити офлайн-мережу. Це було продиктовано насамперед концентрацією на онлайн-сегменті.

А за кілька місяців ви повністю пішли з Білорусі. Чому?

– Це позиція бізнесу та всієї команди. Бізнес було започатковано в Україні, і в даній ситуації ми не мали морального права продовжувати функціонувати.

Чи важко давалося це рішення?

– Це суттєва частина життя бренду з урахуванням кількості вкладених ресурсів. Бренд Favbet закритий у Білорусі як такий: клієнтам здійснено повернення коштів, працівникам виплачено заробітну плату, податки сплачено. Сьогодні бренд успішно розвивається на інших демократичних ринках.

Люди, які співпрацювали з вами у Білорусі, залишилися у вашій команді?

– Частина людей з України, безперечно, залишилася – ми не кидаємо своїх. З рештою розрахувалися, виплатили всі належні суми.

Може, хтось із білорусів залишився працювати в компанії, наприклад, віддалено?

– Так, є такі. Багато білорусів ще до війни виїхали з Білорусі та успішно працюють на інших проєктах компанії. Насправді зараз це десятки людей.

Коли компанія ухвалила рішення йти з білоруського ринку, всі співробітники сприйняли цю новину з розумінням? Чи таки були люди, які дотримувалися позиції, що робити цього не варто?

– Favbet – це бренд, який був народжений в Україні, тому, звичайно, ми всіма думками з Україною. Якщо ми говоримо загалом про ставлення компанії до подій в Україні, до нападу росії, зокрема з території Білорусі, то наша позиція була однозначною. Більше того, багато співробітників нашої компанії пішли у територіальну оборону та Збройні сили України. І коли постало питання про те, чи йти з Білорусі, не було жодних сумнівів. У нас дуже патріотично налаштована країна та компанія.

Єдине питання, яке виникало у людей, – як далі вибудовувати процеси та зробити так, щоб не образити клієнтів та співробітників. Ми знайшли підхід до кожного клієнта, за допомогою професійних комунікацій та діалогу переконали, що ніхто не залишиться без грошей. Протягом місяця IT-команда, наприклад, зробила все, щоб клієнти не відчули на собі будь-яких збитків.

Рішення повністю зважене, чи воно зумовлене емоційною складовою на фоні війни?

– Емоційна складова була ще у лютому, але рішення ухвалювалося з холодним серцем та ясним розумом вже після початку війни. Favbet – це велика міжнародна компанія, де рішення приймаються виважено після обговорення топ-менеджментом компанії. Природно, компанія зазнала значних фінансових втрат, але репутація та життя – безцінні.

Нещодавно українська соціологічна група «Рейтинг» проводила опитування ставлення громадян країни до світових лідерів, згідно з яким негативне ставлення до Олександра Лукашенка висловили 96 % респондентів. У Вашій компанії також негативне ставлення до Лукашенка?

– Ми в себе таке опитування не проводили. Наша компанія була аполітична і залишається такою. Ми не робимо різких висловлювань у бік партій, президентів, режимів. Але до більшості білорусів ми ставимося позитивно.

– Вам було комфортно працювати у Білорусі після серпня-2020 чи вже тоді замислювалися, що треба щось міняти?

– Ми намагалися посідати позицію нейтралітету, без політики. По суті, були сконцентровані на бізнесі. Не секрет, як ситуація зі свободою слова в Білорусі, але це ніяк не позначилося на роботі компанії. Проте після серпня-2020, у світлі всіх подій, які почали відбуватися, та й відбуваються зараз, ми почали замислюватися про певні зміни.

– Поки що, наскільки розумію, Favbet до Білорусі повертатися не збирається?

– До моменту спрямування вектора розвитку Білорусі у русло найвищих людських цінностей ми навіть не обговорюємо повернення. Ми допомагаємо українській армії і водночас відмовляємось від тих проєктів, які дають фінансування агресії. Ми ніколи не працюватимемо в країні, де частина наших податків йтиме на утримання армії, яка бере участь в агресії проти України.