Тільки у 4-5 зіркових готелях та у самих закладах: у Вірменії заборонили рекламу казино та тоталізаторів у ЗМІ та на рекламних щитах

З весни невеличка Вірменія посилила заходи, які спрямовані на боротьбу із засиллям невідповідної реклами на публічних носіях.
Тож, у країні заборонили рекламу онлайн-казино та тоталізаторів у ЗМІ та на рекламних щитах. Проєкт про внесення змін до закону “Про рекламу” ухвалили у Національних зборах (місцевий парламент, на фото) 4 березня у другому та остаточному читанні.
Документ передбачає привести у відповідність врегулювання реклами ігор з інтернет-виграшем, а також ігор з розіграшем та тоталізаторів до обмежень, що застосовуються до реклами казино та ігор з виграшем. Зокрема, парламентарі дозволили рекламу тільки в готелях категорії “4 зірки” та вище, на прикордонних пунктах, в аеропорту та на фасадах будівель, які здійснюють подібну діяльність. Обмеження поширюватиметься і онлайн-казино, і тоталізатор. Як заявили в Мінфіні, такі обмеження діють у багатьох країнах: Латвії, Естонії, Чехії, Грузії та ін.
Ініціатива, як зазначали у правлячій фракції, націлена на боротьбу з лудоманією та забезпечення єдиної політики у сфері грального бізнесу, встановлення рівних конкурентних умов та вимог. Як раніше заявив основний доповідач законопроекту заступник міністра фінансів РА Армен Айрапетян, гравці у Вірменії залишають в онлайн-казино республіки суму, близьку до видаткової частини держбюджету, або 25-30% ВВП. Моніторинг міністерства фінансів Вірменії у сфері реклами, з’ясував, що онлайн ставки у 2020, порівняно з 2018, збільшились у 6 разів, а кількість учасників потроїлася. Зіставляючи дані щодо Вірменії зі світовими тенденціями, фінвлада дійшла висновку, що тенденції зростання обігу азартних ігор у Вірменії в рази перевищують світові. У цьому контексті ризик зростання лудоманії (залежність від азартних ігор-ред.) зростає, оскільки, відповідно до проведених у Великій Британії досліджень, кожен шостий гравець стає в результаті ігроманом. У Вірменії цей показник збільшився у 6 разів.
Зазначається, що за даними Статистичного комітету, у 2020 обіг діяльності, пов’язаної з організацією ігор з виграшем (включаючи казино, гральні автомати, букмекерські контори), становив 332,2 млрд драмів (313 млрд грн).
За словами заступника голови постійної комісії з економічних питань Бабкена Туняна, у січні-листопаді 2021 у Вірменії зробили ставок на суму 3,2 трлн драмів або $6,6 млрд. “Щоб зрозуміти, що це за цифра, скажу, що дохідна частина бюджету країни торік становила близько 1,6 трлн драмів (податкові збори держскарбниці становили 1 трлн 586,9 млрд драмів.-ред.), тобто ця сума вдвічі перевищує дохідну частину бюджету“, – пояснив Тунян.
При цьому, як зазначив депутат, є компанія, яка навіть при прийнятті ставок на суму $1 млрд показала, що працюють на збиток, оскільки зробила витрати на $100 млн.
“Відбувається несправедливий розподіл доходів“, – зазначив Тунян. Депутат запевнив, що влада Вірменії замислиться над іншими, жорсткими механізмами стримування зростання ігроманії в республіці. Тим не менш, ініціатива викликала невдоволення представників рекламної медіа-сфери, які зазначають, що більшість доходів рекламних компаній (60-70%) генерується завдяки інтернет-іграм з виграшем і лотереям. Проте, за словами Айрапетяна, їхні розрахунки показують, що цей виторг становить лише 20-25%, інформує «АрмІнфо».
Довідково
У вересні 2020 оголосили, що Вірменія посилює підходи до діяльності казино, букмекерських контор та тоталізаторів. Уряд схвалив зміни до порядку організації азартних ігор, а також віддаленості їхніх офісів від населених пунктів та умов роботи. Зокрема, визначаються критерії віддаленості букмекерських контор або тоталізаторів від освітніх, історичних та культурних центрів, адміністративних будівель органів місцевого та місцевого самоврядування, лікарень. Проєкт розроблений з метою забезпечення виконання змін від 3 жовтня 2019, внесених до закону “Про лотереї”. 5 травня 2021 парламент Вірменії встановив обмеження часу для реклами в ЗМІ тоталізаторів, інтернет-ігор з виграшем, казино – замість встановленого обмеження на рекламу тоталізаторів та інтернет-ігор з виграшем у 20% від обсягу інтернет-сайту стали застосовувати обмеження за часом: реклама може транслюватися лише з 22:00 до 7:00.