ТВОЇ НОВИНИ ПРО АЗАРТ

Як ухвалення законопроєкту 2713-д про оподаткування грального бізнесу допоможе економіці?

ГоловнеЯк ухвалення законопроєкту 2713-д про оподаткування грального бізнесу допоможе економіці?

Перший рік функціонування легального ринку азартних ігор в Україні показав, що легальний гемблінг — це вигідно для економіки. Лише від ліцензійних платежів державний бюджет за рік отримав понад 1,5 млрд гривень. Більше того, кумулятивний економічний ефект від легалізації азартних ігор оцінюється експертами у 30 млрд гривень. Подібні показники демонструють, що новий економічний сектор активно формується. Однак легалізацію не можна вважати завершеною без ухвалення законопроєкту 2713-д, покликаного систематизувати оподаткування індустрії? вважають у КРАІЛ.

Попри складнощі, притаманні будь-якому економічному сектору на початку свого розвитку, а також систематичну роботу опонентів легалізації азартних ігор з дискредитації реформи, сектор легальних азартних ігор продемонстрував суттєві результати вже в перший рік роботи, інформують у Ukrainian Gambling Council.

Комісія з регулювання азартних ігор та лотерей видала близько 40 ліцензій на організацію та проведення азартних ігор, а також понад 3780 ліцензій на гральне обладнання. Це дозволило державному органу, на функціонування якого було виділено 137,5 млн гривень, принести до скарбниці понад 1,5 млрд гривень. Сьогодні на українському ринку вже представлено 28 брендів легальних організаторів азартних ігор, і низка нових компаній очікують на вихід на український ринок у 2022 році.

Висока динаміка розвитку ринку за турбулентних умов показує, що легальний гемблінг в Україні є привабливим сектором для інвестицій. І для повноцінної реалізації його потенціалу необхідно ухвалити профільний законопроєкт 2713-д. Це дозволить створити зрозумілу та прозору систему оподаткування грального бізнесу, яка систематизує податкове навантаження на компанії гемблінг-сектору та дозволить ефективніше боротись з нелегалами.

Які податки сплачують сьогодні легальні організатори?

Прийняття 2713-д є важливим як з точки зору завершення реформи з легалізації гемблінгу, так і з точки зору створення сприятливого середовища для комерційного розвитку компаній сектора. Наразі легальні організатори сплачують такі податки:

  • 18% на прибуток;
  • 22% ЄСВ;
  • GGR (податок на валовий ігровий дохід) від 10% до 18%;
  • 19,5% податку на виграш гравця;
  • 20% ПДВ на суміжні контракти з різних напрямків, пов’язаних з організацією та проведенням азартних ігор.

Таке податкове навантаження означає, що легальні організатори азартних ігор, незалежно від обсягу інвестицій у свій бізнес, довго їх повертатимуть, не кажучи вже про отримання чистого прибутку в найближчі 2−3 роки.

Що пропонує законопроєкт 2713-д?

Попри тиражовану противниками легалізації позицію, законопроєкт 2713-д не передбачає зниження податкового навантаження на гральний бізнес. Він скоріше спрямований на його систематизацію та адаптацію під потреби ринку.

1. Ліцензійні платежі.

Всі види грального бізнесу продовжуватимуть платити високі ліцензійні платежі. Для деяких видів платіж зменшиться з дуже великого до великого. При цьому ліцензійний платіж у розмірі 30 млн грн на рік для букмекерів і 8.5 млн для онлайн-казино збережеться як це передбачено в законі. Зникне лише його одноразова виплата у потрійному розмірі. Таким чином, у цьому плані законопроєкт не вносить жодних змін.

2. Податок з прибутку.

Законопроєкт передбачає 2 види податку на прибуток для грального бізнесу — стандартний 18%, а також спеціальний податок GGR (податок на валовий ігровий дохід) зі ставкою 10%.

3. Оподаткування гравців.

Згідно із законопроєктом, легальні організатори азартних ігор продовжать виступати податковими агентами гравців та платити 18% ПДФО та 1,5% військового збору з їх виграшів до бюджету.

4. ПДВ.

Жодних преференцій в даному відношенні також не передбачається. Усі трансакції легальних організаторів гемблінгу, що обкладаються ПДВ, продовжать оподатковуватись цим податком.

Що прийняття 2713-д дасть українській економіці?

Прийняття профільного законопроєкту 2713-д матиме щонайменше три позитивні наслідки для економіки.

  1. Залучення інвестицій, зокрема західних, у сектор легального гемблінгу. Це сприятиме не лише наповненню державного бюджету, а й створенню нових робочих місць, а також посиленню бізнес-активності в інших індустріях, з якими взаємодіятимуть компанії із гемблінг-сектору.
  2. Підвищення ефективності боротьби із нелегалами. Зокрема, збільшення суми виграшу, яка не обкладатиметься ПДФО, збільшить кількість відвідувачів легальних ігрових залів та призведе до відтоку клієнтів із нелегальних.
  3. Маючи чіткі правила оподаткування, компаніям буде простіше планувати свій довгостроковий розвиток, включно з реалізацією соціальних проєктів.

Прийняття 2713-д забезпечить високу динаміку розвитку легальної індустрії азартних ігор, отже принесе користь як державі, так й бізнесу. До того ж ухвалення законопроєкту в поточній редакції дозволить підвищити привабливість української юрисдикції як для іноземних інвесторів, так й для гравців.