Борис Цомая: “Ми розробили дрес-код для казино з нуля!”

Креативний директор компанії Favbet, маркетолог з 17-річним стажем Борис Цомая розмірковує про те, яким є нині світ сучасного молодого українського гемблінгу, чого йому бракує і як прищепити культуру гри на тепер уже вільному і публічному ринку азарту України. Однією з найяскравіших і найнезвичніших ідей цьогорічного модного сезону на Ukrainian Fashion Week стала презентація модних луків і дрес-коду для походу в казино. Поки – тільки у жіночій версії. Вийшло з шиком та епатажем. “Ну і нехай”, – оптимістично налаштований Цомая, “зате який ми отримали відгук від людей! Вони були захоплені нашою презентацією!”. Тож, пропонуємо вам невелике інтерв’ю з досвідченим маркетологом про закулісся створення Дрес-код гайду, спільного проєкту Billionaire Casino i UFW.
– В Україні відсутня культура гри. І взагалі культура, пов’язана з гральним бізнесом: слот-холи, покерні турніри, покер як спорт тощо. Раніше навколо цієї галузі формувався серйозний негатив – мовляв, це бізнес на сльозах матерів. В епоху чорного ринку та напівлегального статусу азарту це все сформувало навколо сфери порожнечу. А незнання породжує негатив. Коли людина чогось не знає, то вона починає цього боятися.

Тому, коли почалися серйозні реформи та легалізація, всі основні оператори та думаючі гравці ринку повинні усвідомити – без формування культури, без формування нормального ставлення до цієї галузі бізнесу – нічого у майбутньому не буде розвиватися. Не можна думати тільки про те, де і як знайти побільше клієнтів, збільшити рівень своєї конверсії в онлайн-казино чи у беттингу, чи у наземному закладі – потрібно розуміти, що спочатку варто сформувати нормальне ставлення до азарту у суспільстві. Створити адекватне, культурне, цивілізоване середовище і спокійно будувати свій бізнес.
Ось саме для цього ми намагаємося взаємодіяти через якісь проєкти, прийоми, колаборації. Взаємодіяти з абсолютно різною цільовою аудиторією та прошарками суспільства, тусовками, спільнотами. Яскравий тут приклад – наша співпраця з Ukrainian Fashion Week. Для нас це чудова нагода, в першу чергу, показати себе, розповісти про себе, розповісти про гральний бізнес, що ми легальні, ми працюємо цивілізовано, в нашій країні ми приносимо чимало позитивних моментів, в тому числі й в економіці. Відтак, і для кожного окремого громадянина. Ми хочемо знайомити людей з нашим продуктом і розказати про те, що в Україні з’являється казино. Хотілося зробити це креативно: задача була залучити ось цю фешн-ком’юніті на наш стенд, інтегрувати людей в нашу сферу. Ось так народилася ідея поговорити про дрес-код казино.
– Нині розуміння того, як варто одягатися у казино, ця культура – вона в Україні відсутня як факт. Що потрібно для того, аби її створити? Як ви це бачите?
– По одіжці зустрічають – як кажуть. І це дійсно так. Але одна справа одяг, інша – етикет, правила поводження у казино. Театр починається з вішаків, а ми – з одягу. Ми вирішили розробити дрес-код казино і залучити до цього тих людей, які найкраще розуміються на моді – це наші українські чудові дизайнери, стилісти. Тоді народилася ідея – не просто бути партнерами Ukrainian Fashion Week, а дати якесь ідейне наповнення цьому. Зробити щось корисне для людей, інформаційне, те, що потім буде жити своїм окремим життям та поширюватися.
Ми розробили дрес-код з нуля. Він – український, автентичний. Ми працювали як команда, трудилися над тим, як повинен бути сформований образ успішної, красивої, розкішної, впевненої в собі жінки. Кирило Харитонцев – відомий дизайнер та стиліст, він зумів розробити серію класних луків, коли ми це побачили, то подумали – так, це воно, це 100% потрапляння. Це трохи антуражно, епатажно, але водночас вийшли дуже харизматичні образи. Ми задали планку, стандарт, і нехай він буде на рівні високої моди, але, тим не менш, ми сподіваємося, що він послужить певною основою для подальшої розробки стилю казино.
– Ми нині маємо також великі прогалини стосовно адекватної реклами грального бізнесу. Інтегруватися в якісь великі соціальні ініціативи – це дуже сміливо, на такий крок зважуються далеко не всі оператори. Тут важливо, щоб гральний бізнес адекватно інтегрувався і в рекламу. Це певним чином прецедент, коли бізнес звучить і гучно, при цьому він нікого не дратує. Яка ваша думка з цього приводу?
– Насправді, це все і було першопричиною наших активностей, про ефективність яких ми, як маркетологи, думаємо в першу чергу. Тож, наше завдання як гравця ринку було зайти і зайти красиво, зробити це в стилістиці фешн-індустрії, зайти нативно і зробити це цікаво та корисно. Ці всі задачі ми виконали. Також ми зробили стенд казино Billionaire на Ukrainian Fashion Week, проводили майстер-класи з навчання гри у рулетку, тим самим ми показали у ненав’язливій ігровій манері наш продукт. Вийшло красиво, нативно, навіть з певною виховною та навчальною функцією.
– Який був фідбек стосовно цього проєкту від учасників Ukrainian Fashion Week?
– Ой, результат був чудовий. Мене це навіть здивувало, я думав, що це все буде з певною настороженістю від аудиторії, натомість наш стенд був постійно велелюдним. Під час показів, після – тут постійно були люди, вони сиділи за гральними столами, слухали круп’є, звісно, грали, правда, на спортивний інтерес. Тобто, на стенді відбувалася дуже активна тусовка. Люди роздивлялися луки, спілкувалися з дівчатами, які брали участь у фешн-сторі і були присутні на події.
У нас вийшло створити якусь таку класну, святкову атмосферу, що в принципі і повинно бути в справжньому казино. Найперша ж мета казино – розваги, дозвілля. Це не про заробляння грошей, а про відчуття нових приємних емоцій. Це все нам вдалося відтворити на нашому маленькому стенді. Жодного негативного відгуку я не чув.
Мало того, ми зібрали досить велику кількість контактів, причому люди їх охоче давали. Я не готовий назвати точні цифри, але рахунок йде на сотні, які ми зібрали за 4 дні. Тобто, для грального бізнесу це дуже хороша лідогенерація. Причому оффлайн.
– Тобто, якщо проєкт був успішним, то можуть бути плани на його продовження та ті проєкти, які будуть дотичні до нього?
– Звісно, плани є. Тому що ми поки зачепили лише жіночі образи. На наступний сезон, який буде у лютому, ми хочемо піти з подібною ідеєю, тільки сконцентруватися на чоловічих образах. Все ж таки, чоловіча аудиторія – вона більше існує в гральній сфері, тож варто пропрацювати чоловічий дрес-код, та й взагалі чоловіча мода – набагато складніша, є жорсткі вимоги щодо етикету, яких ретельніше дотримуються, аніж у жіночій моді. Тому, тут треба підходити ще уважніше, особливо у питанні підбору луків, моделей – вони повинні уособлювати успіх. Це мають бути зрілі, досвідчені чоловіки, хочемо зробити цей проєкт у колаборації з тими дизайнерами, які задіяні у чоловічому фешні.
Сподіваємося, що у нас вийде такий же яскравий та успішний проєкт. Там будуть розроблені жорсткі стандарти щодо відвідування гральних закладів сильною статтю. Це буде як хороша така підказка, інструкція – який піджак одягнути, чи можна з джинсами, яке взуття, щоб мати доречний вигляд.